Edukativni odsek (IAN Telecentar) 
Važan faktor u daljem ekonomskom razvoju našeg regiona je sticanje znanja i veština koja su potrebna u savremenoj ekonomiji i društvu. Nažalost, postojeći edukativni sistem ne može na efikasan način da zadovolji ove potrebe i dolazi do sve većeg jaza između zahteva tržišta rada i veština koje pojedinci poseduju. Ovaj jaz je posebno veliki kod grupa koje su na bilo koji način ugrožene i van glavnih tokova našeg društva - izbegla i raseljena lica, Romi, nezaposleni, pripadnici manjinskih grupa, osobe sa HIV-om, osobe sa invaliditetom, itd, čime dolazi do još većeg izdvajanja i marginalizovanja ovih grupa od društva.
Cilj IAN Telecentra je razvoj polaznika kako bi aktivno učestvovali u savremenoj ekonomiji, našli novi/bolji posao i prilagodili se potrebama tržišta rada, kroz:
Mnogi pripadnici ugroženiih grupa nemaju mogućnosti da učestvuju u edukativnim procesima, čime se još više isključuju iz glavnih tokova društva u kome žive. Oni ne mogu dobiti posao ili naći bolji posao jer ne poseduju adekvatna znanja koja se traže u savremenoj ekonomiji:
Članstvo
IAN Telecentar je član:
- European Computer Driving Licence fondacije i ovlašćeni testni centar za izdavanje međunarodno priznatih ECDL i ECDL Advanced sertifikata,
- Sekcije škola stranih jezika Privredne komore Srbije i distributer Evropskog jezičkog portfolija
- Global Knowledge Partnership (GKP) mreže. GKP je prva svetska mreža različitih aktera koja promoviše inovacije i unapređenje u oblasti znanja usmerenog na razvoj
- telecentre-europe.org mreže koja ima za cilj promociju telecentara širom Evrope
- balkanske mreže Telecentara koja ima svoje ispostave u Srbiji (Beograd i Novi Sad), Hrvatskoj (Zagreb i Slavonski Brod), Bosni i Hercegovini (Travnik i Prijedor) i Makedoniji (Gostivar). Telecentri su usmereni ka promociji, razvoju i pružanju usluga koje pomažu korisnicima i partnerima u usvajanju najviših standarda informatičkog društva.
IAN Telecentar je 2006 godine dobio prestižnu nagradu Microsoft-a Award of Excellence za postignute rezultate u sprovođenju humanitarnih programa.
Rezultati
Do sada je preko 6500 polaznika završilo naše programe besplatne edukativne pomoći.
Evaluacija
U toku sprovođenja edukativnih programa IAN sprovodi i opsežnu evaluaciju. Rezultati evaluacije kurseva pokazuju visoko zadovoljstvo naših korisnika ponuđenom obukom ( prosečna ocena svih kurseva na skali od 1 do 5 je 4,7).
Drugi nivo evaluacije je testiranje psihološkog statusa polaznika edukativnih programa na početku i na kraju programa. Rezultati pokazuju da, nakon dugotrajne edukativnih programa (minimum 3 meseca) dolazi do:
- Opšteg poboljšanja psihološkog statusa polaznika
- Snižavanja nivoa emocionalne nestabilnosti i destruktivne agresivnosti
- Podizanja nivoa savesnosti
- Umanjena je sklonost da se za lične poteškoće okrivljuju drugi i nesrećne okolnosti , polaznici pokazuju sklonost da preuzmu odgovornost za sopstvenu budućnost
- Najznačajnije promene su registrovane u doživljaju sopstvenih kompetencija, pre svega profesionalnih. Polaznici se osećaju znatno kompetentnijim i sposobnijim u profesionalnom pogledu.
Pozitivna promena se ne ograničava samo na generalni psihološki status. Polaznici pokazuju mnogo veći stepen namere da se angažuju u traženju posla , nego što je to bio slučaj pre pohađanja programa. Veruju da poslovne šanse za njih postoje, da gubitak posla može biti prilika za napredak a ne isključivo lična katastrofa, da njihova budućnost u najvećoj meri zavisi od njih samih i da imaju dovoljno kvaliteta da utiču na odluku potencijalnih budućih poslodavaca.
Najzad, najvažniji rezultat je da polaznici imaju veće šanse za pronalaženje novog/boljeg posla nakon pohađanja naših edukativnih programa. U nekim od programa procenat polaznika koji su pronašli posao nakon 3 meseca po završetku programa je i do 50%.
|